POTOVANJE...

nedelja, 30. april 2017

MARY POPPINS

V otroštvu sem prebral goro knjig, verjetno vseh prebranih ne bi stlačil v običajno veliko dnevno sobo. Pričenjal sem z ogledovanjem slikanic in stripov, poslušanjem pravljic, katere mi je mati veliko brala, poseben korak pa je zame pomenil trenutek, ko sem lahko bral samostojno. Ko danes pogledam nazaj, se s tem verjetno lahko primerja samo nekaj prelomnih življenjskih dogodkov. Prebral sem vse možne pravljice, basni, kasneje pa indijanarice, kriminalke pa seveda tudi kaj bolj strokovnega in zahtevnega. Nekatera dela tudi iz lastne radovednosti, večino resnega pa vendarle zaradi zahtev študija. 
 
Kam umestiti Mary Poppins? Hja, seveda v moje začetno bralno obdobje, saj je to ena zmed zgodb v katerih sem kot otrok zelo užival. Posebna gospa, s posebnim načinom oblačenja, obnašanja in razmišljanja. Na prvi pogled zelo zapeta, tradicionalna in zahtevna v sebi pa polna idej in tako zelo otroška, igriva. Ostra ob postavljanju meja in istočasno tako zelo uglašena na vsakega sogovornika, ne glede na to ali ima pred seboj otroka ali odraslega. Mary, ki je sposobna kadarkoli vstopiti v pravljično deželo, za katero trdno verjame, da ima vsak človek lahko svojo, čisto zase.
 
Mary Poppins nikoli ne godrnja, ne ukazuje in ničesar ne prepoveduje, pa vendarle vsak ve, kaj mora storiti in česa ne sme. Meje gospa postavlja s pomočjo lastne samozavesti, s karizmo če vam je tako bližje. S tisto zdravo karizmo, ki ne zmanjšuje pomena in vrednosti ljudi. Energija prihaja iz sproščenosti in igrivosti, iz zavedanja "jaz sem v redu - ti si v redu". V ozadju ni prikritih strahov, kaj si bo kdo mislil, kaj lahko naredim narobe, kakšna so pričakovanja družbe in kulture. Pa kaj če bomo čaj popili pod stropom - glavno da pri tem nihče ne trpi. V času začetka nastajanja magičnih zgodb (1933) so bila takšna stališča zelo odmaknjena od tradicionalnih angleških navad.
Mary na zunanji videz ne da veliko - oblači in ureja se tako, kot se ji zdi prav. Podobno si izbira tudi prijatelje, njihovo poreklo in navade so ji čisto nepomembna podrobnost. Mary odprto spoznava svet in to omogoča tudi otrokom, ki jih varuje. S čarobnim kompasom skupaj potujejo po severnih pokrajinah in kramljajo z Eskimi, raziskujejo Afriko, kjer presenečajo temnopolte domačine s svojo nezdravo belino, se urijo v vljudnostih kitajskih kultur ter navadah in veščinah severnoameriških indijancev. Obiščejo živalski vrt, katerega spoznajo iz popolnoma drugačne perspektive - to je z vidika živali v njem. Ki si zase želijo nekaj drugega, kot ljudje mislijo da je prav in najbolje zanje.
 
Mary Poppins meni osebno predstavlja sinonim za varnost in hkrati drznost. Gospa živi svoje življenje, ki je polno, nikoli dolgočasno, ob tem pa je vendarle stabilno in varno. Nikoli ne veš, kaj te čaka, vendar nepotrebno tveganje ob raziskovanju kljub temu ni potrebno. Vsako presenečenje prinaša novost, novo spoznanje, ki morda ni vedno najbolj prijetno. Je pa lahko pomembno za nadaljevanje poti.   Ob tem ko si dovolim raziskovati, ni nikakršne potrebe, da to počnem na račun drugih. Vsaj ne neposredno. Če smo namreč iskreni, je že skoraj vsako delovanje človeka na nek način obremenjujoče za okolje, ki nam daje prostor in pogoje za življenje.
 
Koliko smo lahko še podobni opisani literarni junakinji Mary? Ali lahko najdemo še kakšno od njenih lastnosti, ali smo postali ujetniki nečesa drugega? Mi in naši otroci potrebujemo jasne meje in pravila pa tudi dovoljenje za radovednost in odkrivanje neznanega. S tem bomo mi in naši otroci lahko napisali svoje zgodbe, ki bodo morda spominjale na pravkar opisano. Ali pa bodo popolnoma drugačne, morda komu celo čisto nerazumljive. A kljub temu izvirne in odlične.                          
 
 
 
 
DODATNO GRADIVO:
  • Travers, L.P. - Mary Poppins (različne izdaje);
  • Reševanje gospoda Banksa (film, 2013)
   

Ni komentarjev:

Objavite komentar